Као део LearnIn иницијативе УНИЦЕФ регионалне канцеларије из Женеве, УНИЦЕФ канцеларија у Србији, у сарадњи са Министарством просвете, науке и технолошког развоја РС, организовала је онлајн сусрете са циљем да се подстакне размена идеја и инспиративних пракси, полазећи од претпоставке да су делотворна решења она која су препозната као значајна од стране учесника у образовном процесу, прилагођена контексту у ком се примењују и интегрисана у праксе учења и наставе. Прва два вебинара баве се искуствима у пружању подршке учењу деце и младих током COVID епидемије. У овом видеу приказана је уводна сесија другог вебинара.
Као део LearnIn иницијативе УНИЦЕФ регионалне канцеларије из Женеве, УНИЦЕФ канцеларија у Србији, у сарадњи са Министарством просвете, науке и технолошког развоја РС, организовала је онлајн сусрете са циљем да се подстакне размена идеја и инспиративних пракси, полазећи од претпоставке да су делотворна решења она која су препозната као значајна од стране учесника у образовном процесу, прилагођена контексту у ком се примењују и интегрисана у праксе учења и наставе. Прва два вебинара баве се искуствима у пружању подршке учењу деце и младих током COVID епидемије. У овом видеу приказана је једна од сесија на којима су представљане одабране иновативне образовне праксе.
Као део LearnIn иницијативе УНИЦЕФ регионалне канцеларије из Женеве, УНИЦЕФ канцеларија у Србији, у сарадњи са Министарством просвете, науке и технолошког развоја РС, организовала је онлајн сусрете са циљем да се подстакне размена идеја и инспиративних пракси, полазећи од претпоставке да су делотворна решења она која су препозната као значајна од стране учесника у образовном процесу, прилагођена контексту у ком се примењују и интегрисана у праксе учења и наставе. Прва два вебинара баве се искуствима у пружању подршке учењу деце и младих током COVID епидемије. У овом видеу приказана је једна од сесија на којима су представљане одабране иновативне образовне праксе, као и завршна сесија читавог вебинара.
Као део LearnIn иницијативе УНИЦЕФ регионалне канцеларије из Женеве, УНИЦЕФ канцеларија у Србији, у сарадњи са Министарством просвете, науке и технолошког развоја РС, организовала је онлајн сусрете са циљем да се подстакне размена идеја и инспиративних пракси, полазећи од претпоставке да су делотворна решења она која су препозната као значајна од стране учесника у образовном процесу, прилагођена контексту у ком се примењују и интегрисана у праксе учења и наставе. Прва два вебинара баве се искуствима у пружању подршке учењу деце и младих током COVID епидемије. У овом видеу приказана је једна од сесија на којима су представљане одабране иновативне образовне праксе.
Као део LearnIn иницијативе УНИЦЕФ регионалне канцеларије из Женеве, УНИЦЕФ канцеларија у Србији, у сарадњи са Министарством просвете, науке и технолошког развоја РС, организовала је онлајн сусрете са циљем да се подстакне размена идеја и инспиративних пракси, полазећи од претпоставке да су делотворна решења она која су препозната као значајна од стране учесника у образовном процесу, прилагођена контексту у ком се примењују и интегрисана у праксе учења и наставе. Прва два вебинара баве се искуствима у пружању подршке учењу деце и младих током COVID епидемије. У овом видеу приказана је једна од сесија на којима су представљане одабране иновативне образовне праксе. |
Као део LearnIn иницијативе УНИЦЕФ регионалне канцеларије из Женеве, УНИЦЕФ канцеларија у Србији, у сарадњи са Министарством просвете, науке и технолошког развоја РС, организовала је онлајн сусрете са циљем да се подстакне размена идеја и инспиративних пракси, полазећи од претпоставке да су делотворна решења она која су препозната као значајна од стране учесника у образовном процесу, прилагођена контексту у ком се примењују и интегрисана у праксе учења и наставе. Прва два вебинара баве се искуствима у пружању подршке учењу деце и младих током COVID епидемије. У овом видеу приказана је једна од сесија на којима су представљане одабране иновативне образовне праксе.
Као део LearnIn иницијативе УНИЦЕФ регионалне канцеларије из Женеве, УНИЦЕФ канцеларија у Србији, у сарадњи са Министарством просвете, науке и технолошког развоја РС, организовала је онлајн сусрете са циљем да се подстакне размена идеја и инспиративних пракси, полазећи од претпоставке да су делотворна решења она која су препозната као значајна од стране учесника у образовном процесу, прилагођена контексту у ком се примењују и интегрисана у праксе учења и наставе. Прва два вебинара баве се искуствима у пружању подршке учењу деце и младих током COVID епидемије. У овом видеу приказана је једна од сесија на којима су представљане одабране иновативне образовне праксе.
Као део LearnIn иницијативе УНИЦЕФ регионалне канцеларије из Женеве, УНИЦЕФ канцеларија у Србији, у сарадњи са Министарством просвете, науке и технолошког развоја РС, организовала је онлајн сусрете са циљем да се подстакне размена идеја и инспиративних пракси, полазећи од претпоставке да су делотворна решења она која су препозната као значајна од стране учесника у образовном процесу, прилагођена контексту у ком се примењују и интегрисана у праксе учења и наставе. Прва два вебинара баве се искуствима у пружању подршке учењу деце и младих током COVID епидемије. У овом видеу приказана је једна од сесија на којима су представљане одабране иновативне образовне праксе.
Као део LearnIn иницијативе УНИЦЕФ регионалне канцеларије из Женеве, УНИЦЕФ канцеларија у Србији, у сарадњи са Министарством просвете, науке и технолошког развоја РС, организовала је онлајн сусрете са циљем да се подстакне размена идеја и инспиративних пракси, полазећи од претпоставке да су делотворна решења она која су препозната као значајна од стране учесника у образовном процесу, прилагођена контексту у ком се примењују и интегрисана у праксе учења и наставе. Прва два вебинара баве се искуствима у пружању подршке учењу деце и младих током ЦОВИД епидемије. У овом сегменту првог вебинара представљен је концептуални оквир за анализу и развој образовне праксе.
Вођен је састанак преко зум апликације са стручним сарадницима. Циљ је био размена искуства стручних сарадника у процесу прилагођавања рада новим околностима и кроз нове улоге у учењу на даљину (у он лајн окружењу). Стручни сарадници су током састанка разменили своја искуста и дали предлоге за даље унапређивање свога рада. На крају састанка учесници су попуњавали евалуацију и из резултата се види да су учесници изразили своје задовољство састанком, темом, вођењем, садржајем.
Вебинар на тему „Како подржати развој саморегулисаног учења код ученика“ одржан је посредством Zoom платформе. На вебинару је представљен концепт саморегулисаног учења и објашњене су фазе и процеси који су саставни елементи овог приступа учењу. Поред тога, указано је и на значај саморегулисаног учења, посебно у контексту учења и наставе на даљину. Учесници су имали прилике да размене идеје и искуства у вези са тиме како обезбедити подршку ученицима у различитим фазама и кључним тачкама саморегулисаног учења: анализи задатка, постављању циљева учења, планирању учења, праћењу и прилагођавању процеса учења, самоевалуацији и рефлексији о процесу учења. Учесници су позвани и да промисле о томе шта наставници и педагози могу да ураде како би подржали развој саморегулисаног учења код ученика.
Снимак вебинара Начини подршке ученицима из друштвено осетљивих група у условима онлајн наставе, одржан 25.023.2021. године
У ЦИЉУ РАЗВОЈА И ЈАЧАЊА КОМПЕТЕНЦИЈА СТРУЧНИХ САРАДНИКА И РАЗМЕНЕ ИСКУСТАВА, ДРУШТВО ПСИХОЛОГА СРБИЈЕ И ПЕДАГОШКО ДРУШТВО СРБИЈЕ РЕАЛИЗУЈУ САСТАНКЕ И ВЕБИНАРЕ НА АКТУЕЛНЕ ТЕМЕ И ДЕШАВАЊА КОЈЕ ПРАКСА НАМЕЋЕ:
Тема: Процес унапређивања психолошке отпорности ученика кроз психосоцијалну подршку
Датум одржавања: 22.04.2021.
Реализатори:
Проф. др Мирјана Беара, Секција универзитетских наставника психологије образовања и Институт за позитивну психологију Нови Сад Доц.
др Горана Ракић-Бајић, Институт за позитивну психологију Нови Сад
Ученици имају различита интересовања и уживају у различитим стварима. Наставници могу то да искористе, и да од ученика траже да школско знање прикажу на различите начине, и то оне којињима највише одговарају. Такво оцењивање може допринети развоју креативности И повећању мотивације код ученика. Укључивањем неких од предложених видова оцењивања у наставу како подижете ниво интерактивности у евалуацији постигнућа ученика.
У текст су дате смернице за управљање одељењем из перспективе еколошког модела, које могу бити подстицај наставницимаза промишљање о различитим стратегијама које примењују у настави, као и стратегијама које би могли примењивати. Материјал пружа инспиративне примере стратегија управљања одељењем.
Још један од туторијала корисних за унапређивање дигиталних компетенција наставника. Прецизно и систематично обрађена упутства за коришћење Гугл учионице. Одговори на питања и дилеме корисника Гугл учионице. Сви аспекти рада у учионици прорађени су прецизно, детаљно и концизно.
У оквиру вебинара/састанка биће обрађене теме:
- Оцењивање да или не – тренутна перспектива процеса оцењивања, добре и лоше стране, очекивања од учесника у процесу оцењивања, уз посебан осврт на улогу стручних сарадника
- Како до оцене? Законске обавезе и могућности које имамо у процесу оцењивања и сагледавање ситуације у пракси
- Задатак – рад у групама (оцењивање и облици подршке у ситуацијама када су у питању ученици из осетљивих група/неуспешни ученици)
- Неке препоруке – лични одабир додатних начина за лакше, ефикасније и успешније оцењивање и подршку ученицима (учење о учењу и саморегулација, превенција осипања из О-В система, дигиталне компетенције)
- Још неке прилике (ситуациони задаци и студије случаја, ваннаставне активности)
- Закључци и дискусија
Циљ вебинара је допринос у погледу подршке стручних сарадника наставницима, важности повезивања свих страна у процесу оцењивања (родитеља, наставника, стручних сарадника, ученика и управе школе) и важности подстицајног деловања током процеса оцењивања
Сценарио вебинара/састанка: Вебинар се састоји из три повезане целине. Планирано је да први део вебинара траје 30 минута. Централни део вебинара (оквирно 30 минута) је рад у групама и дискусија у вези реализованих задатака. Завршни део вебинара (оквирно 30 минута) садржи преглед препорука и недовољно искориштених прилика у погледу оцењивања и закључке на основу коришћених извора, искуства и резултата истраживања.
Технологија: Зум платформа, Пауер Поинт презентација, Ментиметар, Гугл упитник