Функционално учење кроз драматизацију. Ученици су употребом нових технологија (дрон, камера, монтажа) са драмском секцијом дошли у школу будућности.
Као део LearnIn иницијативе УНИЦЕФ регионалне канцеларије из Женеве, УНИЦЕФ канцеларија у Србији, у сарадњи са Министарством просвете, науке и технолошког развоја РС, организовала је онлајн сусрете са циљем да се подстакне размена идеја и инспиративних пракси, полазећи од претпоставке да су делотворна решења она која су препозната као значајна од стране учесника у образовном процесу, прилагођена контексту у ком се примењују и интегрисана у праксе учења и наставе. Прва два вебинара баве се искуствима у пружању подршке учењу деце и младих током ЦОВИД епидемије. У овом сегменту првог вебинара представљен је концептуални оквир за анализу и развој образовне праксе.
Функционално учење кроз драматизацију. Ученици су употребом нових технологија (дрон, камера, монтажа) са драмском секцијом дошли у школу будућности.
Циљеви рада
Информисање стручних сарадника-педагога и психолога о улози родитеља у организовању учења на даљину и начинима подршке деци/ученицима у тим околностима.
- Исходи, компетенције
Јачање компетенција стручних сарадника за рад са родитељима како би помогли родитељима да разумеју своју улогу у организовању активности у кући и јачали своје родитељске компетенције тако да: - боље разумеју измењен начин рада школе у ванредним условима (COVID-19);
- плански помогну деци у планирању и организацији рада код куће;
- стекну и унапреде вештине пружања подршке деци у условима ванредних околности
Циљна група
стручни сарадници у основним и средњим школама
Линк ка презентацији: https://spark.adobe.com/page/yTqrRO4KmS7rU/
Циљ презентације је усвајање знања о појму стреса и техникама превладавања стреса, као и основних појмова о управљању бригама, затим уочавање важности активног приступа сопственим доживљајима и уочавање могућности да утичемо на своје доживљавање и емоције. Подизање свести о томе да активан приступ емоцијама и логичка анализа ситуације воде у психичку благодет. Још један од циљева је развој логичког мишљења у проблемској ситуацији. Увежбавање вештина самопомоћи као и оспособљавање за самопомоћ.
Презентација је намењена ученицима седмог и осмог разреда основне школе и ученицима свих разреда средње школе. Могу је користити и наставници и родитељи.
Презентација је рађена у програму Адоб Спарк (Adobe Spark) а приликом презентације коришћен је Зум (Zoom).
Рад је усмерен на оснаживање родитеља да се заједно са својим дететом укључе у праћење напредовања у процесу учења које се одвија у новим околностима. У првом делу објашњен је значај учешћа родитеља и ученика у овом процесу, а у другом делу дати су конкретни предлози родитељима како да са својим дететом прате процес учења и напредовање.
Упутства и материјали који су понуђени омогућиће родитељима да конструктивно прате напредовање ученика у учењу. Родитељи и ученици могу користити:
- Водич за родитеље: Како водити портфолио са дететом
- Ученички дневник
- Чек листа за праћење процеса учења детета у току наставе на даљину
- Скала процене фактора који утичу на учење ученика
- Анализа теста
Циљ писаног материјала је да оснажи средњошколце да преузму одговорност за своје учење користећи предности сарадничког учења и савремених технологија. Ученици ће се упознати са неким мало другачијим начинима примене паметних телефона и рачунара. Идеја је да ученици схвате бенефити сарадње са вршњацима и заједничког учења уз коришћење web алата. Поред савладавања школских лекција, овакав начин учења могу да примене и касније приликом спремања испита на факултетима.
У оквиру вебинара/састанка биће обрађене теме (навођење целина): Појам академске честитости, шта каже слово закона, ко су заинтересоване стране, када почети са причом о академској честитости, како то урадити, приказ примера из праксе, дефинисање важних појмова који се односе на академску честитост, шта подразумева академско непоштење и како га третирати, као и како се може проверити аутентичност нечијег писаног рада.
Сценарио вебинара/састанка: Учесницима ће бити приказан део филма о академском интегритету ( од почетка до 2 минута и 30 секунди) са следећег линка http://integritet.rect.bg.ac.rs/akademski-integritet-1/uvod након чега ће бити приказана презентација о појму академске честитости, законским регулативама, примерима из праксе, као и предлозима како се на овој теми може радити са наставницима, родитељима и ученицима од најранијих узраста. Презентовање ове теме ће бити завршено завршним делом филма о академском интегритету који је био приказан и на почетку (од 9 минута и 15 секунди до краја) након чега ће учесници вебинара бити позвани да учествују у дискусији, постављају питања, поделе своја искуства и размишљања, као и идеје о томе шта ми можемо учинити, као стручни сарадници, да бисмо развијали свест о појму академске честитости у свим узрастима школовања деце, а не тек од високошколског нивоа образовања када се овај појам експлицитно помиње, уводи и када се студенти обучавају како да то примене у свом раду током студија.
Први део вебинара је предвиђено да траје оквирно 50 минута. Други део вебинара је предвиђен за дискусију, у оквиру које ће учесници моћи да понуде своје коментаре и поставе питања. Други део вебинара је предвиђено да траје оквирно 30 минута.
Вођен је састанак преко зум апликације са стручним сарадницима. Циљ је био размена искуства стручних сарадника у процесу прилагођавања рада новим околностима и кроз нове улоге у учењу на даљину (у он лајн окружењу). Стручни сарадници су током састанка разменили своја искуста и дали предлоге за даље унапређивање свога рада. На крају састанка учесници су попуњавали евалуацију и из резултата се види да су учесници изразили своје задовољство састанком, темом, вођењем, садржајем.
У материјалу је описан процес саморегулисаног учења, као и значај умећа самовредновања учења ученика, као важне фазе управљања сопственим учењем. Предложен је низ стратегија помоћу којих се ово умеће може развијати у свакодневном образовно-васпитном раду са ученицима. Материјал садржи и конкретне примере за подстицање самовредновања и процеса и резултата учења, који су применљиви у настави различитих предмета. Представљени су и прилози са примерима чек листа које се могу користити у раду са ученицима различитог узраста.
Ученици имају различита интересовања и уживају у различитим стварима. Наставници могу то да искористе, и да од ученика траже да школско знање прикажу на различите начине, и то оне којињима највише одговарају. Такво оцењивање може допринети развоју креативности И повећању мотивације код ученика. Укључивањем неких од предложених видова оцењивања у наставу како подижете ниво интерактивности у евалуацији постигнућа ученика.
У текст су дате смернице за управљање одељењем из перспективе еколошког модела, које могу бити подстицај наставницимаза промишљање о различитим стратегијама које примењују у настави, као и стратегијама које би могли примењивати. Материјал пружа инспиративне примере стратегија управљања одељењем.
У оквиру вебинара биће обрађене следеће теме: информационо друштво и хиперпродукција информација у дигиталном формату, „лажне вести” у добу постистине, појам информационе писмености, емпиријски налази о вештинама информационе (дигиталне) писмености ученика из Србије (укључујући и компаративну анализу у односу на друге земље), значај критичког мишљења у савременом образовном и ширем друштвеним контексту, појмовно одређење критичког мишљења (као вишег облика мишљења, односно мишљења вишег реда), базичне претпоставке, манифестације и продукти критичког мишљења, начини подстицања развоја критичког мишљења у наставној пракси.
За потребе израде презентације биће коришћени релевантни научни извори новијег датума, као и налази међународних и домаћих истраживања спроведених током последњих година.
Технологија: Зум платформа и ППТ
Сценарио вебинара/састанка:
Вебинар ће се састојати из два дела. У првом делу биће дат преглед тема које ће бити обрађене, као и њихова елаборација (уз могућност активног укључивања учесника), док ће у другом делу учесници вебинара имати могућност да коментаришу, постављају питања и дискутују о практичним импликацијама онога што су чули у реалном школском контексту.
Планирано је да вебинар траје укупно 90 минута.