Loading...
×

Просветне вести

Представљени резултати пројекта „Премошћавање дигиталног јаза у Србији за најугроженију децу“

Представљени резултати пројекта „Премошћавање дигиталног јаза у Србији за најугроженију децу“

Извор: Министарство просвете

Чак 30 основних школа широм Србије добило је близу 2.000 електронских уређаја како би настава била прилагођена дигиталном образовању, а великом броју ђака, укључујући и најугроженије, пружена је подршка за учење, као и психосоцијална подршка. Ово су само неки од резултата трогодишњег пројекта „Премошћавање дигиталног јаза у Србији за најугроженију децу“, који су реализовали Министарство просвете Републике Србије и УНИЦЕФ, уз финансијску подршку Европске уније, као одговор на потребе учења на даљину изазваних пандемијом ЦОВИД-19 и ванредним стањем.

Од новембра 2020. године, када је пројекат покренут, па све до септембра 2023, када је завршен, 30 основних школа широм Србије добило је укупно 1.890 таблета и 60 лаптоп рачунара, а педагошки асистенти још 250. Подршку за учење добило је 5.500 ученика у 30 школа, а више од 900 наставника похађало је обуку за унапређење педагошких и дигиталних компетенција.

Анамарија Вичек, државна секретарка у Министарству просвете, истакла је значај резултата пројекта за даљи развој подршке дигиталном образовању.

Уз подршку пројекта, не само да смо 30 школа, које су биле део пројекта, опремили дигиталном опремом, већ је значајан број ученика којима је била најпотребнија подршка у учењу, ову помоћ и добило. Захвални смо УНИЦЕФ-у на подршци коју нам пружа кроз овај, али и друге пројекте“, изјавила је Анамарија Вичек, државна секретарка у Министарству просвете.

У оквиру пројекта пружана је и психосоцијална подршка – стручни сарадници су након обуке, како на школском, тако и на локалном нивоу у 10 општина, у бројне превентивне, промотивне и интервентне активности укључили више од 17.000 ученика. Уз то, Национална мрежа психолога и педагога, као саставни део пројекта, организовала је велики број вебинара у циљу подршке школама и локалним мрежама стручних сарадника.

Овај пројекат је финансиран из средстава Европске уније и вредан је 2 милиона евра бесповратне помоћи, а реализован је у 30 локалних самоуправа широм Србије.
„Деца и угрожена лица су две категорије становништва којима ће ЕУ увек посветити највећу пажњу и пружити подршку. Веома сам срећна што смо кроз овај пројекат успели да подржимо угрожене ученике и њихове школе да превазиђу изазове у учењу које је изазвала пандемија КОВИД-19, чиме смо смањили јаз између привилегованих и маргинализованих ученика. Дигитално образовање није само технолошки напредак, оно је моћно средство за социјално укључивање и излазак из неповољног положаја. ЕУ ц́е наставити да подржава акције које воде ка инклузивнијем и праведнијем друштву укључујуц́и, кроз предстојећу кампању посвећену премошћивању дигиталног јаза, још једну рањиву групу – наше старије суграђане,“ рекла је Пламена Халачева, заменица шефа Делегације Европске уније у Србији.

Приликом представљања резултата пројекта, Јоси Ечевери Буркхарт, заменица директорке УНИЦЕФ-а у Србији, изјавила је да су бољи успех ученика, већа мотивација за учење, осећај добробити у школи и самопоуздања у односу на школска очекивања, само неки од постигнутих успеха.

Пројекат „Премошћавање дигиталног јаза у Србији за најугроженију децу’ првобитно је настао као одговор на пандемију ЦОВИД-19. Било је деце без приступа дигиталним уређајима или интернету, што им је отежавало да се укључе у учење на даљину. Као одговор, Министарство просвете, Европска унија и УНИЦЕФ, у сарадњи са школама и бројним партнерима, удружили су снаге да подрже најугроженију децу. Сада, након пандемије, решења која смо заједнички осмислили не само да се баве непосредним изазовима, већ служе и као темељи за будуће реформе образовног система”, изјавила је Јоси Ечевери Буркхарт.

На плану пружања подршке даљем развоју дигиталног образовања такође је остварен значајан напредак – нови серверски систем је набављен и инсталиран у Канцеларији за информационе технологије и еУправу, док је више од 2.000 наставника успешно завршило обуку за администрирање софтвером за управљање учењем на даљину, који се зове Моодле.

Осим тога, платформа Моја школа мигрирана је на нове сервере, а кроз развој више од 40 нових онлајн курсева, добија и нову сврху пружања квалитетних ресурса за наставнике и ученике.

У оквиру пројекта, Министарство просвете је креирало национални агрегатор отворених образовних ресурса где је унесено 6.600 описа ТВ часова снимљених током пандемије. На тај начин, доступност часова је значајно олакшана, а даље су разрађени и кључни стратешки правци у области развоја дигиталног образовања у Србији.

Чланак Представљени резултати пројекта „Премошћавање дигиталног јаза у Србији за најугроженију децу“ се појављује прво на Министарство просвете, науке и технолошког развоја.

aleksa
Author: aleksa