21.10.2024. Завод за вредновање квалитета образовања и васпитања организовао је пети по реду тренинг у оквиру пројекта ЕРАЗМУС + К220 под називом STESSIE (Strengthening & spreading the Toolbox for (self)-Evaluation and Stimulation Social Inclusion in Education) који развија инструмент за вредновање инклузивних пракси у школама. Партнери на овом пројекту су институције које се баве школском инспекцијом и квалитетом образовања из образовних система Белгије, Фландрије, Шпаније, Баскије, Француске, Малте, Велса, Естоније, Бугарске и Србије, Универзитет у Генту и међународна организација SICI (Standing international Conference of the Inspectorates).
Током тренинга, учесници су се упознали са образовним системом Републике Србије и праксама инклузије кроз пленарна излагања и панел дискусије које су водили директор Завода проф. др Бранислав Ранђеловић, др Елизабета Каралић, Данијела Ђукић, др Драган Станојевић са Филозофског факултета Универзитета у Београду, др Снежана Вуковић из Министарства просвете и Тања Ранковић из УНИЦЕФ-а у Србији.
Активности су обухватиле и посете основним и средњим школама са посебним фокусом на примену упитника TESSIE 2.0 (Toolbox for Evaluation and Stimulation of Social Inclusion and Equity in Education) у различитим школским контекстима. Уз модерацију екстерних евалуатора из Завода, у школама је разматрана примена и унапређивање упитника.