13. јун 2023.
Category : Министарство просвете
Вршилац дужности министра просвете Ђорђе Милићевић и градоначелник Лознице Видоје Петровић обишли су данас новоизграђени вртић „Колибри“ у Лозници, у коме ће бити обезбеђено 270 нових места за боравак деце.
Милићевић је рекао да се проширењем капацитета вртића пружа подршка родитељима, локалној самоуправи, док се нашим најмлађима, поготово онима из социјално осетљивих група, омогућава адекватно васпитања и образовања као основ за срећно детињство, а самим тим и бољу будућност.
„Изградњом новог објекта настављамо са спровођењем наше образовне политике која има за циљ повећање обухвата деце предшколским васпитањем и образовањем“, изјавио је он.
Градоначелник Лознице Видоје Петровић истакао је значај овог пројекта.
„Ово је један у низу изузетно важних пројеката који су реализовани у нашем граду управо захваљујући подршци наше државе, Владе, ресорног министарства и Града Лознице. Лозница је град који се брзо и снажно развија. Лозница је град будућности. Изградња овог објекта у ПУ „Бамби“ је прилика да сви заједно пошаљемо снажну поруку подршке родитељима и родитељству, јер земља без људи не представља ништа“, истакао је градоначелник и подсетио и на друге бројне важне пројекте у Лозници који су у току или су завршени.
Нови објекат простире се на 1840 метара квадратних и за његову изградњу издвојено је нешто више од 119 милиона динара. За опремање новоизграђеног вртића „Колибри“ дидактичким материјалима и намештајем издвојено је око 12 милиона динара, док је за ИКТ намештај и опрему издвојено око 2 милиона динара.
Изградња и опремање новог објекта, у оквиру предшколске установе „Бамби“ у Лозници, део је пројекта „Инклузивног предшколског васпитања и образовања“ које спроводи Министарство просвете уз подршку Светске банке, а има за циљ да унапређује доступност, квалитет и услове предшколског васпитања и образовања. Пројекат, у складу са тим, посебну пажњу посвећује и унапређењу предшколског васпитања и образовања кроз увођење Нових основа програма ПВО „Године узлета”, као и унапређењу знања и вештина стручних кадрова.
У оквиру посете Лозници, в.д. министра просвете, Ђорђе Милићевић посетио је и вртић „Бамби“ који је центар кластера у Програму подршке предшколским установама у примени нових Основа програма предшколског васпитања и образовања – Године узлета и доделио им Захвалницу за подршку хоризонталном учењу практичара у оквиру модела Заједничко учење моделовањем.
Како би вртићи центри кластера могли да успоставе и развијају квалитетну праксу, али и ојачају своје компетенције да реализују једнодневне акредитоване стручне скупове за колеге из других предшколских установа, Институт за педагогију и андрагогију Филозофског факултета Универзитета у Београду је у оквиру пројекта Инклузивно предшколско васпитање и образовање, развио обуку за носиоце промене праксе у предшколским установама коју су похађали сви васпитачи из овог вртића.
Такође, кроз пројекат је овај вртић опремљен и ниским мобилним намештајем у вредности 1.735.945,00 динара и ИКТ опремом у вредности од 1.679.500,00 динара.
Од јануара 2023. године је вртић „Бамби“ током 10 стручних скупова поосетило око 300 васпитача, стручних сарадника и директора из 30 предшколских установа.
Имајући у виду да васпитачи најбоље уче кроз квалитетне стручне размене са колегама практичарима, посете вртићу Бамби су додатно оснажиле колеге из других предшколских установа да развијају квалитетну праксу у складу са Основама програма.
Министарство просвете у сарадњи са Светском банком, од 2018. године, реализује пројекат „Инклузивног предшколског васпитања и образовања“ вредан 47 милиона евра. Овим пројектом биће обухваћена 23 објекта, а кроз менторску подршку и обуку до сада је прошло више од 13.000 васпитача. Битан аспект програма је и инклузија малишана од најранијег узраста, као и сензибилисање и едукација родитеља о овом питању. Реализација Пројекта планирана је да се спроведе до краја марта 2024. године.
Чланак У новоотвореном вртићу „Колибри“ у Лозници места за 270 малишана се појављује прво на Министарство просвете, науке и технолошког развоја.