31. октобар 2023.
Category : Министарство просвете
Министарка просвете проф. др Славица Ђукић Дејановић је истакла да је повећан број ученика ромске националности који се школују и да је због системских афирмативних мера којима се они подстичу на образовање Србија пример добре праксе.
На конференцији у Београду „Препоруке за институционализацију програма менторске подршке“ министарка је истакла важност образовања ученика ромске националности.Ефекти мера подршке, које се спроводе значајно су допринели да се повећа обухват припремним предшколским програмом за 20 одсто, основном школом за 15 одсто, док је стопа преласка у средњу школу за ромске ученике повећана за 20 одсто“, рекла је она.
Ђукић Дејановић је рекла и да је сада за 12 одсто више ромских девојчица у средњошколском образовању.
Она је истакла да је до сада ангажован 271 педагошки асистент.Педагошки асистенти у основним школама значајно су допринели да се смањи осипање и повећа обухват обавезним основним образовањем“, рекла је министарка.
Министарка просвете подсетила је и на друге мера подршке међу којима су упис деце ромске националности у предшколску установу, упис у основну школу и без докумената, мере афирмативне акције уписа у средње школе и на високо-школске установе, бесплатни уџбеници за основце, стипендије за средњошколце. У домену високог образовања, такође, се реализује мера афирмативног уписа.
Чланак Ђукић Дејановић: Системске афирмативне мере допринеле да се повећа обухват деце ромске националности у вртићима и школама се појављује прво на Министарство просвете, науке и технолошког развоја.