Loading...
×

Просветне вести

Представљени резултати поводом завршетка програма Школе за 21. век

Представљени резултати поводом завршетка програма Школе за 21. век

Линк ка вести
Извор: Завод за унапређивање образовања и васпитања

Тим ученика ОШ Ђура Јакшић из Београда победник националног такмичења у програмирању уз помоћ микробит уређаја

Београд, 13. мај 2022. године – У организацији програма „Школе за 21. век“, једног од највећих регионалних едукативних пројеката који је покренуо British Council, а финасирала влада Уједињеног Краљевства, јуче је одржано велико државно такмичење у програмирању уз помоћ микробит уређаја, а поводом завршетка програма, представљени су резултати и додељене вредне награде свим тимовима који су учествовали на такмичењу.

Овај регионални програм, који је на простору Западног Балкана реализован у партнерству с надлежним образовним институцијама земаља учесница, имао је за циљ унапрђење дигиталне писмености, развоја критичког мишљења и вештина решавања проблема и програмирања код деце узраста од 10 до 15 година. Такође, приоритети програма били су стварање образовног окружења које подстиче ученике да буду иновативни, способни да искористе потенцијал нових технологија и да допринесу еконосмком развоју земаља региона.

Уводну реч на свечаној конференцији имала је Клер Сирс, руководилац програма „Школе за 21.век” и заменица регионалног директора за регион „шире Европе“, British Council и истакла кључне и охрабрујуће резултате, који су постигнути овим програмом. „Ово је највећи образовни програм на Западном Балкану, који укључује све основне школе, више од 4.000 директора школа, 18.000 наставника и приближно милион деце, као и додељивање више од 100.000 микробит-ова, џепних рачунара школама и један је од највећих улагања у сектор образовања у последњих десет година. Од велике је важности што су и девојчице и дечаци били укључени, како бисмо омогућили свим ученицима да се боље припреме за будуће каријере, када ће им све ове вештине бити веома потребне“.

Влада Републике Србије и Министарство просвете, науке и технолошког развоја је пружило пуну подршку овом програму, а први потпредседник Владе и министар Бранко Ружић нагласио је да: „Пружајући подршку програму чинимо искорак у паметнију будућност за свако дете у Србији јер је образовање и развијање нових вештина кључно за њихов развој као личности, али и грађана“. Министар Ружић истакао је важност инклузивног образовања: „Приступ образовању без дискриминације, премошћавање дигиталног јаза за свако дете у Србији и развијање нових вештина путем примене дигиталних алата за учење је императив за боље сутра. Удруживањем снага свих партнера у сектору образовања посебну пажњу смо, упркос кризи изазваној пандемијом, посветили укључивању деце из осетљивих група у образовни систем кроз индивидуализован рад.”

Њ. Е. амбасадорка Уједињеног Краљевства у Србији Шан Маклеод је истакла да је ИТ један од најдинамичнијих сектора српске привреде и једна од најплодотворнијих области британско-српске сарадње.  У том смислу сарадња на овом пројекту представља улагање у будућност.  Амбасадорка Маклеод је захвалила партнерима и посебно наставницима и директорима више од 1.150 школа широм Србије, који су подстакли учешће више од 300.000 основаца током пет година спровођења програма. „Посебно је значајан број девојчица које су добиле вештине и самопоуздање за каријерни развој. Ове девојчице градиће своју будућност у науци и технологији“, нагласила је британска амбасадорка.

На јучерашњем државном такмичењу у прогрмирању уз помоћ микробит уређаја учествовало је 20 тимова из основних школа широм Србије. Пред члановима жирија био је тежак задатак – доношење одлуке о најбољем раду. Сви тимови су имали иновативна и креативна решења, а нијансе су пресудиле.

Тим ученика из основне школе Ђура Јакшић из Београда освојио је прво место са пројектом Паметна учионица. Уз примену микробит уређаја, ученици су имали прилику да покажу на које све начине је могуће решити проблеме из свог оружења, а тим из основне школе Јован Цвијић из Шапца је освојио друго место са пројектом Хелси (Help me see). Трец́е место је  припало основној школи Петар Лековић из Пожеге за пројекат Аутоматска самопослуга за бескућнике са холограмским упутством за употребу.

Поред главних награда за најиновативније пројекте из Србије додељене су и три специјалне награде. Награда за најмлађи тим припала је основној школи Војвода Степа из Београда чији је пројекат Комплет за слепе и слабовиде особе, а основна школа Раде Додић из Трстеника је са пројекатом Паметни Стакленик освојила заслужену награду за тим са најбољим пројектом на тему заштите животне средине. Награда за тим који је развио најсложенији код припала је основној школи Мирослав Антић са Палића, са пројектом за најбоље написан код – Smart @ Home.

Део свечане конференције била је и панел дискусија – осврт на резултате програма „Школе за 21. век“ и наредни кораци, на којем су излагали релевантни говорници закључивши како је програм „Школе за 21. век“ поставио снажне темеље за даље позитивне промене у образовном систему Србије.

aleksa
Author: aleksa