Loading...
×

Просветне вести

Резултати конкурса „Примери успешних пројектних активности остварених у оквиру грађанског васпитања у основним и средњим школама“

Резултати конкурса „Примери успешних пројектних активности остварених у оквиру грађанског васпитања у основним и средњим школама“

Линк ка вести
Извор: Завод за унапређивање образовања и васпитања

Конкурс је био расписан 5.11. 2020. и са продужењем од две недеље због епидемиолошке ситуације био је отворен до 31.1.2021. године. У том року стигле су 92 пријаве, с тим да су неке од њих биле исте али послате од стране различитих наставника. Завод је формирао Комисију која је пажљиво прегледала све пријаве и донела одлуку да следећих 25 пројеката, својим квалитетом, заслужују да буду увршћени у Базу примера успешних пројектних активности остварених у оквиру грађанског васпитања.

Изабрани су следећи пројекти:

  1. Пројекат “Једна гранула, пуно љубави“, ОШ „Јован Поповић“, Кикинда, наставница Јелена Грбић;
  2. Пројекат „Жене које су промениле Србију“, ОШ „Жарко Зрењанин“, Банатско Ново Село, наставници Снежана Кнежевић;
  3. Пројекат „Родна равноправност или зашто уопште славимо Осми март“, ОШ „Соња Маринковић“, Зрењанин, наставница Светлана Симићевић;
  4. Пројекат „Дечје одмаралиште у селу Дулене“, ОШ „Станислав Сремчевић“, Крагујевац, наставница Зорица Сорак;
  5. Пројекат „Реци НЕ корупцији“, Пета београдска гимназија, Београд, наставница Јулија Грујић Симеуновић;
  6. Пројекат „Парламент под лупом људских права“, Медицинска школа, Ужицe, наставница Драгана Ђурић;
  7. Пројекат „Корупција није само реч“, Саобраћајно техничка школа, Земун, наставница Татјана Матијаш;
  8. Пројекат „Она Спаја Истински – линија 17 за све“, Саобраћајно техничка школа у Земуну, наставница Татјана Матијаш;
  9. Пројекат „Мој крај“, ОШ „Милена Павловић Барили“, Београд, наставница Зорана Трбовић;
  10. Пројекат „Не против моје воље! Не трговини људима!“, Економско-трговинска школа у Краљеву, наставница Јелица Милутиновић;
  11. Пројекат „Иванова Бубамара“, ОШ „Иван Горан Ковачић“; наставнице Јована Ћираковић и Драгана Бајчета;
  12. Пројекат „Нисте сами“, ОШ „Иван Горан Ковачић“, наставнице Јована Ћираковић и Драгана Бајчета;
  13. Пројекат „Шапе“, ОШ „Иван Горан Ковачић“, наставнице Јована Ћираковић и Драгана Бајчета;
  14. Пројекат „Друг на линији“, Четврта београдска гимназија, Београд, наставница Снежана Параносић;
  15. Пројекат „Различитости као богатство једне друштвене заједнице-Ромски речник“, ОШ „Никола Тесла“, Винча, наставница Славица Младеновић Ивановић;
  16. Пројекат „Џем од лепих речи“ ОШ „Никола Тесла“, Винча, наставница Славица Младеновић Ивановић;
  17. Пројекат „Учимо о безбедности младих у саобраћају“,Средња школа за економију, право и администрацију, Београд, наставница Љиљана Пањковић;
  18. Пројекат „Заштитимо се од вируса корона“, ОШ „Свети Сава“, Београд, наставница Ивана Милошевић;
  19. Пројекат „(Не)насиље“, Зуботехничка школа, Београд, наставник Иван Давидовић;
  20. Пројекат „Знамо, чинимо, можемо“, Зуботехничка школа, Београд, наставница Маја Врачар;
  21. Пројекат „Одељењски пројекат – изабрани проблем“, ОШ „Душан Јерковић“, Севојно, наставница Ана Дуковић;
  22. Пројекат „Дан људских права“, Саобраћајно техничка школа, Земун, наставница Сања Башић;
  23. Пројекат „Летња учионица”, ОШ „Милош Црњански“, Хртковци, наставница Марија Манцета;
  24. Пројекат „Свака животиња је љубимац“, ОШ „Васа Пелагић“, Лесковац, наставница Татјана Илић;
  25. Пројекат „Чесме у центру и парковима Новог Сада“, Гимназија са домом ученика „Живорад Јанковић“, Нови Сад, наставник Дејан Јованчевић.

Наставници који су пријавили изабране пројекте биће контактирани како би се приступило формалној припреми пројеката за Базу успешних примера.

Свим наставницима који су послали пријаве захваљујемо се на учешћу. Број пристиглих радова, имајући у виду ванредне услове у којима се одвија образовно васпитни рад школа, није мали и одражава потребу да се рад наставника грађанског васпитања учини видљивијим. Такође, ново формирана База биће помоћ, подршка и инспирација наставницима, посебно онима који тек започињу са реализацијом овог  изборног програма. Завод је спреман да настави са оваквим конкурсима како би се База допуњавала примерима пројектних активности које се остварују у оквиру нових програма грађанског васпитања оријентисаних на исходе и развој компетенција.

Међу неизабраним пројектима, такође, има интересантних активности али нису добили своје место у Бази најчешће из разлога што или нису били довољно прегледно представљени те Комисија није могла да их сагледа у целости (њихов начин реализације и домете), или су били део неког већег пројекта осмишљеног и подржаног од стране неких организација.

Свим учесницима Конкурса желимо да наставе са  осмишљавањем различитих активности ученика у оквиру грађанског васпитања и да се што више међусобно повезују и размењују искуства, посебно у оквиру свог стручног удружења НАГВИС који овог месеца слави свој први „рођендан“. Напомињемо да је и овај Конкурс, као и формирање НАГВИСа део Заједничког регионалног програма „Дијалог за будућност: унапређење дијалога и друштвене кохезије у, и између, Босне и Херцеговине, Црне Горе и Републике Србије“, који спроводе UNDP, UNICEF и UNESCO, а финансира га Фонд УН-а за изградњу мира (UN PBF).

aleksa
Author: aleksa