У оквиру вебинара бавићемо се темом предрасуда и стереотипа у образовном окружењу, тежећи да изградимо заједничко разумевање ових социјалнопсихолошких феномена, као и да нагласимо значај развоја школске културе која подржава различитости. С обзиром на то да истраживања указују на маргинализовани положај Рома како у образовном, тако и у ширем друштвеном контексту у ком живимо, у оквиру вебинара ћемо посебну пажњу посветити ромологији – научној интердисцилини која проучава ромску заједницу у најширем смислу (Савић, 2017). Кроз питања историје, културе и језика, истраживаћемо ромску заједницу, и омогућити простор за међукултурални дијалог.
Сценарио вебинара:
Учесницима ће пре реализације самог вебинара бити послат упитник који ће за циљ имати да истражимо у којој мери су стручни сарадници у образовању упознати са ромском културом, али ће нам истовремено омогућити и да освестимо какве су наше представе о ромској култури, и на чему су засноване. Вебинар ће се састојати из три дела. У првом делу вебинара преставићемо теоријски оквир за разумевање стереотипа и предрасуда као значајних социјално-психолошких феномена. Такође, у овом делу ћемо приказати резултате истраживања које је реализовано у основним школама у Србији, а које указује на доминантне стереотипе које наставници имају о ромским ученицима (Јовановић, 2018). Предвиђено је да први део вебинара траје 30 минута. У другом делу вебинара учеснике ћемо упознати са настанком и развојем ромологије – научне интердисцилине која проучава ромску заједницу у најширем смислу (Савић, 2017). Ослањајући се на сазнања до којих је дошла ромологије представићемо основне аспекте ромске историје, културе и језика. Предвиђено је да овај део вебинара траје 30 минута. У завршном делу вебинара, који је предвиђено да траје 30 минута, оставићемо простор за дискусију позивајући учеснике да поделе шта су нове информације/увиди у вези са темом, као и шта су недовољно разјашњена или отворена питања. Такође, позваћемо учеснике да поделе примере подршке образовању ромских ученика из сопствене праксе или праксе установе у којој раде.
У оквиру вебинара бавићемо се темом предрасуда и стереотипа у образовном окружењу, тежећи да изградимо заједничко разумевање ових социјалнопсихолошких феномена, као и да нагласимо значај развоја школске културе која подржава различитости. С обзиром на то да истраживања указују на маргинализовани положај Рома како у образовном, тако и у ширем друштвеном контексту у ком живимо, у оквиру вебинара ћемо посебну пажњу посветити ромологији – научној интердисцилини која проучава ромску заједницу у најширем смислу (Савић, 2017). Кроз питања историје, културе и језика, истраживаћемо ромску заједницу, и омогућити простор за међукултурални дијалог.
Сценарио вебинара:
Учесницима ће пре реализације самог вебинара бити послат упитник који ће за циљ имати да истражимо у којој мери су стручни сарадници у образовању упознати са ромском културом, али ће нам истовремено омогућити и да освестимо какве су наше представе о ромској култури, и на чему су засноване. Вебинар ће се састојати из три дела. У првом делу вебинара преставићемо теоријски оквир за разумевање стереотипа и предрасуда као значајних социјално-психолошких феномена. Такође, у овом делу ћемо приказати резултате истраживања које је реализовано у основним школама у Србији, а које указује на доминантне стереотипе које наставници имају о ромским ученицима (Јовановић, 2018). Предвиђено је да први део вебинара траје 30 минута. У другом делу вебинара учеснике ћемо упознати са настанком и развојем ромологије – научне интердисцилине која проучава ромску заједницу у најширем смислу (Савић, 2017). Ослањајући се на сазнања до којих је дошла ромологије представићемо основне аспекте ромске историје, културе и језика. Предвиђено је да овај део вебинара траје 30 минута. У завршном делу вебинара, који је предвиђено да траје 30 минута, оставићемо простор за дискусију позивајући учеснике да поделе шта су нове информације/увиди у вези са темом, као и шта су недовољно разјашњена или отворена питања. Такође, позваћемо учеснике да поделе примере подршке образовању ромских ученика из сопствене праксе или праксе установе у којој раде.