Loading...

  • Почетна
  • Просветне вести
Ћир| Lat| Eng
  • Педагози и психолози
  • Подршка
  • Улогуј се
Toggle navigation
×
  • Почетна
  • Просветне вести
  • Педагози и психолози
  • Подршка
  • Улогуј се
Ћир| Lat| Eng

Просветне вести

  • Почетна
  • /
  • Просветне вести
  • /
  • Просветне институције
  • /
  • Министарство просвете
  • /
  • Размена искустава важна за развој инклузивног образовања

Размена искустава важна за развој инклузивног образовања

Размена искустава важна за развој инклузивног образовања

4. децембар 2025.

Category : Министарство просвете

Извор: Министарство просвете – https://prosveta.gov.rs/vesti/razmena-iskustava-vazna-za-razvoj-inkluzivnog-obrazovanja/

Размена искустава и примера добре праксе између ресурс центара и модел установа за инклузивно образовање допринеће  ширењу знања и професионалног приступа у подршци најрањивијим ученицима у образовању, изјавила је шеф кабинета министра просвете Слађана Николић.

Она је на скупу „Хоризонтална размена ресурсних центара и модел установа за инклузивно образовање“,  рекла да сада тринаест ресурсних центара широм Србије пружа подршку предшколским установама, школама, ученицима, породицама и наставницима, што се огледа у резултатима њиховог досадашњег рада.

„Само у протеклој школској години, ресурсни центри су подржали преко 2700 деце и ученика широм Србије, што представља значајан помак у обезбеђивању инклузивног образовања и доступности стручне подршке“, рекла је Николић.

Од јула 2025. године, како је рекла, систем образовања и васпитања добио је четири модел установе за инклузивно образовање, а ове школе су одабране да постављају стандарде, развијају иновативне методе рада и буду модел како инклузија може да изгледа у пракси када су знање и сарадња у првом плану.

Она је представницима ресурсних центара и модел установа за инклузивно образовање у Србији, захвалила на томе што доследно раде у интересу деце, граде партнерство са школама и локалним заједницама засновано на професионализму, емпатији и инклузивним вредностима.

Државни секретар Анико Јерас истакла је да ресурсни центри у Србији имају изузетно важну улогу – повезују образовни систем са заједницом, здравственим и социјалним службама, али и породицама.

Она је истакла да Министарство просвете остаје у потпуности посвећено даљем развоју мреже ресурсних центара и модел установа.

„Подршка коју пружате школама, ученицима и породицама чини темељ наше визије инклузивног образовања. Без ваше стручности, преданости и рада на терену, овај систем би много теже остварио своје циљеве“, истакла је она.

Како је истакла, данашњи скуп ће допринети новим идејама, циљевима и заједничком залагању да свако дете добије подршку која му је потребна.

Помоћница министра Снежана Вуковић рекла је да ће на данашњем скупу бити речи о изазовима у припреми годишњих извештаја, примени асистивних технологија у образовању, укључујући хуманоидне роботе, питањима одрживости и финансирања, као и о даљим унапређењима модела подршке у свакодневној пракси.

Примере добре праксе, представиће три ресурсна центра која већ интензивно користе технолошка решења у настави, као и преглед реализованих и планираних активности четири модел установе које дају значајан допринос у развоју и примени принципа инклузивног образовања. Захвалила је и сарадницима из Уницефа, који такође учествују на данашњем скупу.

 

Чланак Размена искустава важна за развој инклузивног образовања се појављује прво на Министарство просвете, науке и технолошког развоја.

aleksa
Author: aleksa

Коначни резултати конкурса за ученичке стипендије и кредите Настављена исплата средстава студентима за трошкове плаћене школарине, студентска картица услов за исплату средстава
  • Истакнуто
  • Просветне вести

Национални образовни портал

Центар образовних дешавања.

Завод за унапређивање образовања и васпитања

Све сервисе на Националном образовном порталу обезбеђује вам Завод за унапређивање образовања и васпитања.

zuov.gov.rs

Партнер пројекта

 

    Пратите нас на:

  • Политика приватности
  • Услови коришћења

© 2023. Завод за унапређивање образовања и васпитања