Loading...
×

Просветне вести

О безбедном и инклузивном систему образовања

О безбедном и инклузивном систему образовања

Извор: Министарство просвете – https://prosveta.gov.rs/vesti/o-bezbednom-i-inkluzivnom-sistemu-obrazovanja/

Министарство просвете представило је резултате најтемељнијег и најобухватнијег истраживања о вршњачком насиљу које је спроведено у Србији у последњих 10 година руководиоцима школских управа, просветним саветницима, спољним сарадницима у области заштите од насиља и просветним инспекторима, који чине мрежу стручњака који пружају саветодавну подршку образовно-васпитним установама у области заштите од насиља.

Учесницима скупа обратила се шеф Кабинета министра просвете Слађана Николић, наводећи да је је изградња безбедног и инклузивног система образовања једна од главних тема данашњице.

„Наш систем нису само закони и стратешка документа. Зато је наша дужност да обезбедимо квалитетно образовање које је праведно, доступно и заснива се на демократским принципима. Време у коме живимо суочава нас са различитим изазовима од вршњачког и дигиталног насиља, потребе за јачањем менталног здравља младих, преко социјалне неједнакости, до дискриминације и сегрегације“, рекла је она.

Николић је истакла да смо сви на на истом задатку како би се обезбедило да у образовном систему свако дете може неометано да похађа наставу, да је заштићено од насиља и дискриминације и да може да добије адекватну подршку да оствари свој пун потенцијал.

Анико Јерас, државна секретарка у Министарству просвете, истакла је да је веома важно разговарати о изградњи безбедног и инклузивног образовања.

„Сви ми који делујемо у области образовања, свакодневно улажемо напоре да обезбедимо сигурно и подстицајно окружење за свако дете, за несметан раст, развој и напредовање. У томе нам је потребна координисана међусекторска сарадња, пре свега са системима социјалне и здравствене заштите, а често са полицијом и тужилаштвом. Важно је да представници различитих сектора размењују искуства и преиспитују процедуре и праксе које се односе на заштиту од насиља и инклузију осетљивих група у образовању“, навела је државна секретарка Јерас.

Помоћница министра проф. др Снежана Вуковић истакла је да је истраживање реализовано током 2024. године на репрезентативном узорку од близу 5.200 учесника – ученика, родитеља и запослених из 78 основних и средњих школа широм земље и да представља једну од мера за унапређивање система заштите деце од насиља и њиховог благостања. Она је истакла да резултати указују колико је тема насиља сложен феномен, који је вишеструко узрокован. О теми заштите од насиља говорила је и Михрета Фејзула, а о инспекцијском надзору у школама просветни инспектор Весна Загорац.

Чланак О безбедном и инклузивном систему образовања се појављује прво на Министарство просвете, науке и технолошког развоја.

aleksa
Author: aleksa