Loading...

  • Почетна
  • Просветне вести
Ћир| Lat| Eng
  • Педагози и психолози
  • Подршка
  • Улогуј се
Toggle navigation
×
  • Почетна
  • Просветне вести
  • Педагози и психолози
  • Подршка
  • Улогуј се
Ћир| Lat| Eng

Просветне вести

  • Почетна
  • /
  • Просветне вести
  • /
  • Остале институције
  • /
  • УНИЦЕФ
  • /
  • Кораци за прилагођавање видео лекција ученицима са сметњама у развоју и инвалидитетом

Кораци за прилагођавање видео лекција ученицима са сметњама у развоју и инвалидитетом

Кораци за прилагођавање видео лекција ученицима са сметњама у развоју и инвалидитетом

14. мај 2020.

Category : Завод за унапређивање образовања и васпитања , УНИЦЕФ

Линк ка вести
Извор: Завод за унапређење образовања и васпитања

Савети УНИЦЕФ-а

Додајте титлове за сав аудио садржај видеа. YouTube и Facebook имају алатке за додавање титла:

  1. Како додати титлове на YouTube-у
  2. Како додати натписе на Facebook-у
  • Ставите на располагање транскрипт:
    1. Једноставан начин аутоматског претварања видео или аудио записа у текст
  • Користите слике да објасните главне појмове / идеје и опишите шта је на слици.

За текст користите фонт који се лако прати као Arial, Times Nev Roman или Calibri.

  • Линкујте речник/ појмовник у коме ћете објаснили нове/ сложене појмове / концепте.
  • Узмите у обзир брзину вашег говора, разноликост гласа, јасноћу изговора и пазите на буку у позадини.
  • Ако је могуће обезбедите превод на знаковни језик на самом видеу (дајте предност нижим разредима, јер млађа деца са оштећењем слуха могу имати проблема са писаним текстом).
  • Користите добар контраст боја (бела / црна или боје које су супротне једна другој на палети боја).
  • Користите једноставан језик или понудите алтернативу једноставном језику.
  • Раздвојите садржај на мање, лакше разумљиве целине.
  • Представљајте активности и вежбе користећи интерактивност и / или игре.

Више ресурса:

  • УНИЦЕФ-ове смернице са кратким саветима за подршку доступности дигиталног садржаја за учење
  • CBM Дигитални приручник за приступачност
  • Премостити јаз: Инклузивне и приступачне смернице за комуникацију
  • Конзорцијум W3C: Смернице за додавање знаковног језика видео записима
  • Водич за израду писаних информација које су једноставне за читање
  • Како припремити писану информацију коју ће лакше разумети особе са тешкоћама у учењу

itsadmin
Author: itsadmin

Како код ученика развијати умеће самовредновања учења 25.5.2020. године почиње први круг онлајн обука „Дигитална учионица” за основне школе
  • Истакнуто
  • Просветне вести

Национални образовни портал

Центар образовних дешавања.

Завод за унапређивање образовања и васпитања

Све сервисе на Националном образовном порталу обезбеђује вам Завод за унапређивање образовања и васпитања.

zuov.gov.rs

Партнер пројекта

 

    Пратите нас на:

  • Политика приватности
  • Услови коришћења

© 2023. Завод за унапређивање образовања и васпитања